Thursday, June 17, 2010

Reclame de nu stiu ce sa mai cred


Reclamele trebuie sa fie sugestive, sa fie concise si clare si sa il faca pe privitorul sau ascultatorul lor sa ia in considerare produsul promovat.
Daca s-ar respecta regulile astea, totul ar fi cat de cat simplu petnru consumatori, insa nu e chiar mereu asa.
In ultima vreme au tot aparut reclame care dupa ce se temrina, ma lasa cu un semn de intrebare.
Totul a inceput cu reclama la Millenium bank in care canta Holograf. Toate bune si frumoase pana cand apare o tanti in varsta, imbracata in negru, cu nasturi, cravata si buzunare desenate pe bluza, o pana rosie la palarie si o figura incruntata si anosta. Ce-i cu ea? Care e problema ei? De ce apare in toiul petrecerii?
Avand in vedere ca dupa ce apare toti incep sa ii urmareasca miscarile, cred cu tarie ca ea reprezinta rata, care te subjuga si te face sa iti ghidezi toate miscarile de acum incolo astfel incat sa iti poti plati rata.
Bine ca a disparut reclama de care vorbesc pentru ca deja putea provoca cosmaruri.

O alta reclama, de aceasta data cu mesaj bizar, este cea care e pe toate posturile si promoveaza un lant de farmacii.
Aici avem de-a face cu 4 persoanje:
- domnul in varsta ce vrea sa traiasca mai mult -> mesaj clar

- copilul care nu mai vrea sa stranute -> mesaj si mai clar

- doamna respectabila care vrea "o doza de ceva, puterea de-a spera" -> deja incep sa fiu in ceata. Adica daca esti asa deznadajduit te duci la farmacia respectiva, ei te bat pe umar si te incurajeaza iar tu pleci de acolo cu fruntea sus, nu? Poate au si cobinet psihologic mai nou, cine stie. Tot confuz sunt si aici.

- si cireasa de pe tort, femeia in floarea varstei care cere, ATENTIE! "o tableta de iubire, va rog!" -> gata, sunt in ceata complet.
Cum adica vrea o tableta de iubire?
Pai ar putea fi asa, pastile de potenta pentru sotul/prietenul/amantul, pastile anticonceptionale pentru ea (dar nu e plauzibil, pentru ca cere explicit "o tableta" iar acestea nu prea isi au rostul una azi si alta peste o saptamana), sau poate e vorba de pilula de a doua zi care sa anihileze efectul iubirii de aseara cand poate s-a intamplat ceva sau poate nu, dar mai bine iei pilula.
Dubioase de la un cap la altul unele reclamele. Si cand te gandesti ca ele au fost alese drept cele mai reusite pentru un anumit produs, te intrebi oare cum arata cele care nu s-au calificat?
Si uite asa la finalul unui calup publicitar, ajung sa ma intreb daca nu cumva e ceva cu mine. Sa fie oare vina mea ca nu mai inteleg reclamele?

7 comments:

  1. reclama aia la lantul de farmacii pe mine ma dispera....o reclama care mie mi se pare aiurea e si cea de la 7days...pe zi ce trece, reclamele care ar trebui sa promoveze acel produs sunt tot mai penibile si de multe ori stau sa ma intreb care e legatura dintre reclama si produs :|

    ReplyDelete
  2. ooo... de mult nu imi mai bat capul cu reclamele noastre; atata lipsa de inspiratie, de imaginatie, de incapacitate de a transmite un mesaj etc, mai rar ca la noi. E clar, suntem inca la inceput in industria advertising-ului si a marketing-ului!

    ReplyDelete
  3. Nu sufar reclamele si punct . :))

    ReplyDelete
  4. @Balaurita, reclama la croissant e un indemn la "sanatate". Hai sa mancam croissant-uri ca sa avem timp de aventuri :)

    @La Rose Jaune, suntem inca la inceput dar adu-ti aminte de unde venim si cum erau reclamele de duap revolutie :) O mai tii minte pe cea cu "psss psss cichi cichi muaaaah"? Nu mai stiu la ce era, dar era cu un tip negricios cu ochleari de soare si fara un dinte in fata, a si purta parca un tricou gri cu logo Nike. Poate ca a fost un mesaj subliminal care a construit modelul de "cocalar" de azi. Vezi, publicitatea e eficienta :)

    ReplyDelete
  5. @Alexa, sincer, nici nu stiu cand am vazut ultima reclama reusita si care sa nu ma enerveze cand intrerupe un film sau Top Gear? :)

    ReplyDelete
  6. Fac si asta, dar e inutil. Cateva minute cu o carte in mana, deschisa evident, reusesc insa ma deconecteze.

    ReplyDelete