Pages

Friday, June 18, 2010

Femeia de servici...SUPERioara


Cu totii ne-am lovit la un moment dat de cineva ce ocupa functia de femeie de servici insa se credea mai presus de director.
Am teroarea pe care o poate produce o femeie de servici in vrema claselor primare cand dintre femeile de servici s-a remarcat prin agresivitate verbala si fizica una.
Slaba, mica de inaltime, negricioasa si trecuta zdravan si de a doua tinerete, cu un halat albastru si un batic inflorat pe cap, purta cu ea mereu o matura si privea pe orcine, cu o figura demna de un western cu Clint Eastwood.
Pe vremea aia, copil fiind imi amintesc ca ne alergam pe holuri, mai aruncam unii dupa altii cu buretele de la tabla plin cu apa, mai puneam cosul de gunoi in calea usii si diverse alte nazdravanii. Nici una nu era trecuta cu vederea de femeia de servici ce se ridicase dintre celelalte precum masculul dominant intr-o haita.
Alerga, manuia matura ca pe un adevarat instrument de lupta iar vocabularul era un fel de enciclopedie Larouse a injuraturilor. Uneori, o surpindeam in pauze, pe scara scolii cum statea sprijinita in matura si fuma un chistoc de tigara fara filtru ca si cum tocmai dusese la bun sfarsit o mucna titanica. Probabil mai spalase o buda.
Ne tememam de ea dar ajunsesem sa ii respectam abilitatile cu care incerca sa ne puna la punct in felul ei neortodox, drept urmare am decis sa ii dam o porecla. o merita. Asa a ajuns sa fie cunoscuta printre noi drept Baba Ninja. Cand a aflat ce porecla a primit a inceput sa se umfle si mai si in pene si sa devina mai apriga in miscari si vorbe.
Am schimbat scoala si uite asa am scapat de ea.
De ce mi-am adus aminte? Pentru ca am intalnit si acum dupa 20 de ani, o noua femeie de servici cu pretentii de director. Acra, tacuta, cu privire superioara, invaziva, intra in toaleta fara sa bata la usa, ca doar ala e "biroul" ei iar noi suntem doar niste musafiri nepoftiti care avem tupeul sa intram acolo si sa ne spalam pe maini sau sa folosim vreo buda. Cand vine vorba sa spele pe jos si sa te apropii, zbiara din departare la tine sa mergi pe margini sau sa mergi la alt etaj.
De ce oameni care nu si-au terminat nici liceul se poarta in halul asta cu cei care au ales sa mai invete ceva carte? De ce nu au nici un fel de respect pentru cei care fac locul respectiv sa fie viu si astfel ii dau ocazia sa profeze pe langa ei?
Nu vreau sa fiu inteles gresit, nu generalizez, am intalnit si femei de servici care pot fi numite oameni, pe care merita sa le saluti dimineata cand pasesti spre birou.
CU toate acestea, se pare ca spiritul Baba Ninja e inca viu si cred cu tarie ca si cea de acum m-ar alerga cu matura daca nu ar fi camere prin cladire :)

1 comment:

  1. wai..da:| si eu am fost terorizata de asa specimen de femeie de servici!

    ReplyDelete