Pages

Friday, April 16, 2010

Hobby de gradinar...sau nu


Mereu in mintea noastra apare cate o fascinattie pentru cate un obiect, animal si de ce nu planta. Ultima mea fascinatie s-a dezvoltat in jurul plantelor carnivore. Acesti ucigasi cu clorofila in loc de brate si falci in loc de sange fierbinte, au inspirat cinematografia si au inspaimantat astfel numerosi oameni.
De curand, intr-o plimbare aparent banala, am zarit un grup mic de ghivece mititele care gazduiau o planta ce semnaa cu cele din filmele de groaza, numai ca era in miniatura. Imediat am facut o pirueta si m-am apropiat de cresa "criminala".
Pretul nefiind foarte piperat am decis sa imi decorez pervazul de acasa cu acest mic monstrulet denumit mai tarziu de cineva, "mica devoratoare".
Nu stiam cum se creste, nu sitam ce ii trebuie dar in mintea mea deja ma angajam sa ii vanez muste si sa o ajut sa prospere si sa creasca precum hranesti un pui de pisica abandonat, cu pipeta.
Foarte mandru de achizitia mea, am pus-o in locul in care o vedeam cu ochii mintii privind cum ii dau tarcoale doi tantari. Cum nu e cameleon sa isi arunce limba dupa ei, m-am uitat cam degeaba. In final m-am plictisit si am prins unul personal, hotarat fiind sa imi apropii degetele de frunzele cu zimti ascutiti. Am asezat tantarul inert in capcana care instantaneu s-a inchis facand-uma sa trag cu repeziciune mana si sa fac si un pas ianpoi, cu un mare zambet pe fata! Imi hranisem progenitura si era hulpava si infometata ca in filmele de groaza. Un ras malefic imi rasuna in cap dar stiu ca nu am sa domin lumea crescand o armata de plante carnivore.
Documentandu-ma mai amanuntit despre ea am aflat ca nici nu ar avea nevoie de insecte ca sa prospere.
Ii sunt necesare doua lucruri esentiale: apa si soare, mult soare. Apa trebuie sa fie plata sau de ploaie.
Hranirea artificiala a plantei carnivore cu insecte e permisa daca insecta e mai mica decat capcana in are o plasam, sa nu folosim furnici, viermi si omizi care i-ar putea rumega frunzele si sa nu ii dam niciodata carne de hamburger. Nu radeti pentru ca am aflat ca au fost cazuri.
E haioasa sa o vezi crescand si dand nastere la frunzulite noi cu mici capcane ce se maresc destul de rapid.
Stropita zilnic, pare sa fie fericita, am avut ca poate sa si infloreasca dar nu m-am confruntat inca cu subiectul.

3 comments:

  1. cu flori sau fara....deloc pofticioasa dar pregatita sa...frumoasa ta verde e acolo....pasiune e cuvantul care pune semnul egal intre voi :)

    ReplyDelete
  2. Eu am primit o planta acum 2 zile si te rog sa-mi spui si mie daca sa-i schimb ghiveciul ca e cam mic si daca da de unde si de care pamant sa iau... Fiul meu m-a pus sa-i cumpar apa distilata la bidon... O sa schimb cu apa plata si de ploaie ... O mstropesti si cu pompita ? Multumesc mult

    ReplyDelete
  3. Nu ii schimba ghiveciul. E planta de zona mlastinoasa si umeda. Pamantul in cre sta e perfect pentru ea. Am udat-o cu apa de la robinet. A trait binisor. I-am dat si muste sa manace :) (atentie, o frunza care papa o musca, se va usca) Trebuie sa nu o o lasi sa infloreasca. Se taie floarea daca face. In sezonul rece intra in hibernare, asa ca nu te speria daca pare sa moara. Are nevoie de odihna in sezonul rece.

    ReplyDelete