Pages

Thursday, July 21, 2011

Simple diferente romano-bulgare

La inceputul saptamanii, am facut o expeditie in interes de servici la Sud de Dunare. Soarta a facut ca iesirea din tara sa fie pe la Giurgiu-Ruse peste mirificul pod romano-bulgar.
Dupa ce am platit taxa de pod, am mai mers cativa metri si ne-am trezit intr-o coloana imensa de masini. Ce sa fie, ce sa fie. Aflu ca podul e in lucru si o banda e inchisa.
E un  lucru bun! imi spun in sinea mea si astept in tihna. Podul era o ruina in zona rosturilor de dilatare. Dupa o ora si jumatate, intram pe pod si mergem, mergem insa nicio urma de lucrari.
Ce sa fie?
Ajungem la jumatatea sa, marcata printr-un mare banner ce se intinde dinspre cer, pe care scrie "Bulgaria".
Ei bine, din acel punct incolo se lucra de zor. Unii spargeau asfaltul, altii il incarcau, altii il carau si unii curatau in urma.

Ambele tari incaseaza taxa de pod. Cu toate astea, ei au reusit sa fie mai strangatori decat noi si au adunat bani suficienti petnru reparatii. Culmea, au si inceput. Dar raman intrebarile legate de partea romaneasca.
- De ce nu se lucreaza si la noi?
- Ce s-a intamplat cu banii de taxa de pod de la noi? 25 lei/auto si trec destule automobile zilnic pe acolo.
- Cat de greu era sa se puna de acord sa inchida cate un sens de la un cap la altul si nu pe jumatate?
- Bulgarii cica termina pe 28. Dupa aia, se va inchide iar cand se vor decide si ai nostri sa afce ceva in privinta craterelor de la rosturile de dilatare?

1 comment:

  1. :)))))eu cand am fost in bulgaria n`am nimerit aglomeratie sau ceva, dar m a mirat ceva, dc e drumul in halul ala de prost si la iesire dc e diferenta atat de mare la taxa:))

    ReplyDelete